• Asiakastarinat
31.8.2022

Femman lounaat kuin kotona tehtyjä – case Antell

  • asiakas

  • lounas

  • ravintola

  • toimisto

Antellin lounasravintola on palvellut tuttuja ja uusia asiakkaitaan Femmassa kahden vuoden ajan. Femman hyvä sijainti, itse valmistettu maistuva ruoka, kotoisat tilat ja tuttu henkilöstö muodostavan perustan, jonka päälle asiakkaiden luottamus on kasvanut. Osa asiakkaista tulee kauempaakin hyvän ruoan houkuttelemana.

Koska jokainen ravintola on Antellin käyntikortti, Femmassa keskitytään erityisesti ruoan maistuvuuteen. Asiakkaille halutaan jättää käynneistä hyvä maku suuhun. Lounastarjonnan lisäksi ravintolasta voi ostaa ruokaa kotiin vietäväksi sekä täydentää työpäivää suolaisella tai makealla välipalalla. Myös kokoustarjoilut ovat lisääntyneet nyt, kun on jälleen aika palata toimistoille tapaamaan kollegoita sekä asiakkaita.  

Kotimaisia raaka-aineita suosien ja paikan päällä valmistaen

Antellin arvojen mukaisesti suurin osan Femman ravintolan lounastarjoiluista valmistetaan ”itte tehden”. Tämä edellyttää ammattitaitoa ja aikaa, sillä listalla on päivittäin kaksi lämmintä ruokaa, keitto- ja salaattilounas. Ravintolakohtainen menu rakentuu sesongin mukaan ja vaihtelua tarjontaan tuo neljän viikon välein kiertävä lista. Annoksissa hyödynnetään mahdollisimman paljon kotimaisia raaka-aineita. Esimerkiksi lihaksi valitaan vain Suomessa tuotettua.

Erikoisruokavaliot ja vegaanitarjonta ovat saatavilla pyydettäessä, ja vakioasiakkaat osaavatkin arvostaa heille räätälöityjä annoksia. Kännykässä toimivasta Antell-sovelluksesta voi helposti tarkistaa päivän lounaslistan, sen ravintoarvot ja ruoka-ainekset myös erikoisruokavalion kannalta. Annosten hiilijalanjälki selviää lisäksi sovelluksen kautta.

Kävijämäärät vakiintumassa

Antellin yhteistyö vuokranantaja eQ Toimitilojen kanssa on toiminut hyvin alusta alkaen. Lounastajien määrä vaihtelee päivittäin ollen keskimäärin 140 henkeä. Etätyöaikanakin paikan päällä ovat Femman vuokralaisyrityksistä olleet esimerkiksi HUSin lääkärit ja sairaanhoitajat. Kävijämäärien hiljalleen noustessa lisätilalle olisi tarvetta. Kesäisin tilat kasvavat, kun suosittu noin 40 hengen ulkoterassi otetaan käyttöön. – Ruokailijoiden määrä vaihtelee päivittäin, sillä lounasruoan tarjonta on kilpailtua. Tätä päivää kuvastaa se, että lounaslistat katsotaan netin kautta ja sinne mennään missä on päivän houkuttelevin ruoka. Olemmekin iloisia asiakkaidemme antamasta hyvästä palautteesta, kertoo ravintolapäällikkö Nina Sihvonen Antellilta.

Asiakaspalaute on arvokas kehittämisen työkalu

Asiakkaiden antama arvosana Femman Antell-ravintolalle on poikkeuksellisen korkea keskiarvolla 4.5– 4.8 (maksimi 5). Kiitettävää palautetta annetaan erityisesti ruoan hyvästä mausta. Ravintolan henkilöstö saa raportit avoimine vastauksineen tiedoksi.

– Reagoimme vastauksiin ja toiveisiin mahdollisuuksien mukaan. Aluksi saimme palautetta siitä, ettei meillä ole tarjottimia käytössä. Kun kerroimme, että taustalla ovat myös ekologiset ruokahävikkiä vähentävät tavoitteet lounaslautasemme sai nopeasti hyväksynnän.

Luottamuksen eteen tehdään töitä joka päivä

Toiveissa on edelleen virkistyvä kokoustoiminta tarjoiluineen, mistä Antellilla on vuosikymmenten vankka kokemus eri ravintoloista ympäri Suomen.

– Meillä on positiivinen fiilis, koska asiakkaamme ovat tyytyväisiä. Olemme avoimia uusille ehdotuksille, sillä haluamme asiakkaidemme saavan meiltä hyviä kokemuksia. Luottamus on iso asia ja luottamuksen arvoisia haluamme olla jatkossakin, summaa Nina Sihvonen.