• Asiakastarinat,
  • Liikepaikat
16.12.2022

Kauppakeskus Malmin Nova palvelee erinomaisella sijainnillaan kävijöitä – case JYSK

  • asiakas

  • kauppakeskus

JYSK avasi uuden myymälän Malmin Novan kauppakeskukseen helmikuussa 2022. Liikkeen valikoimassa on kodintuotteita nukkumisesta huonekaluihin ja sisustukseen. Vilkkaassa kauppakeskuksessa JYSK on vakiinnuttanut nopeasti asiakaskuntansa.

JYSK valitsee myymälöidensä sijainnin siten, että avattavan liikkeen vaikutusalueella on riittävästi potentiaalista asiakaskuntaa ja hyvät kulkuyhteydet. Malmin Nova sijaitsee erinomaisten julkisten liikenneyhteyksien varrella, Malmin juna-aseman ja bussilinjojen vieressä. Lisäksi Novaan on helppo saapua pyörällä ja omalla autolla. Autohallissa on jopa 700 maksutonta pysäköintipaikkaa, mikä on tärkeää huonekaluja ja isoja kodintuotteita myyvälle JYSKille.

Asiakkaita saapuu Helsingin pohjoisosista asti

Perinteikkäällä Malmin alueella asuu perheellisistä eläkeläisiin. Kävijämäärältään vilkas Malmin Nova houkuttelee asiakkaita lähialueiltakin, kuten Pukinmäestä, Tapanilasta ja Pitäjänmäeltä.

Malmin Novan liikkeet täydentävät toisiaan ja siten kävijämäärät ovat pysyneet hyvällä tasolla. Kauppakeskuksessa on lähes 50 liikettä isosta päivittäistavaramyymälästä muodin, terveyden ja hyvinvoinnin palveluihin. Ostosten lomassa voi valita mieleisen lähes kymmenestä kahvilasta ja ravintolasta. Yksi ruokaliikkeistä on auki kellon ympäri.

– Myymälässämme on helppo käydä itselle sopivana ajankohtana. Ruuhkahuiput osuvat työmatkaliikenteen aikoihin, ja asiakkaita riittää päivän viimeisille aukiolominuuteille asti, kertoo Jyskin Malmin Novan myymälän apulaismyymäläpäällikkö Peppi Puumalainen.

Myymälän vetonaulana kalusteet ja sisustustuotteet

Novan myymälä on JYSKin mittapuun mukaan keskisuuri myymälä, ja erityisesti huonekalut sekä sisustustuotteet myyvät hyvin. Liiketila rakentui yhdistämällä kahden pienemmän liikkeen tilat. Myyntipinta-alaa on 1042 neliötä ja varastotilaa noin 300 neliötä. Myyntihenkilöstön määrä vaihtelee viikonpäivän mukaan, ja kaikkiaan kokonaisvahvuudessa on noin kymmenen henkeä.

JYSKin oma rakennustiimi toteutti kokonaisuuden niin, että myymälän ilme ja pohjapiirros noudattavat myymäläketjun kansainvälistä konseptia. Koska myymäläkalusteet saapuivat Ruotsista, aikataulutus oli tärkeää. Myös myymälän henkilöstö ahkeroi, jotta kaikki oli edustuskunnossa avajaisissa.

– Jokaisessa myymälässämme tuotteet esitellään yhtenäisellä tavalla.  Huomaamme jo nyt, että alueen asukkaat ovat löytäneet meille. Lähellä ei ole muita JYSKin myymälöitä, joten palvelemme asiakkaita laajoilta alueilta.

Hyvä saavutettavuus palvelee myös henkilöstöä

Kun palvelut löytyvät yhden katon alta ja hyvien liikenneyhteyksien varrelta, se palvelee niin asiakkaita kuin JYSKin henkilöstöä. Osa myyjistä liikkuu omalla autolla ja useat hyödyntävät julkisia liikennevälineitä. Lounasruoan ja välipalan saa haettua kätevästi Novan ruokapaikoista ja työpäivän päätteeksi voi poiketa vaikka ruokakaupassa.

– Henkilöstön saatavuutta parantaa se, että liike sijaitsee hyvällä paikalla. Malmin Novaan on helppo saapua.

Myymälän avajaisissa ennätysmäärä kävijöitä

Kauppakeskuksen omat tapahtumat, kuten SuperNova-päivät, tuovat asiakasvirtaa paikalle. Joulun avaus joulupukkeineen kerää lähialueiden lapsiperheet Novaan. Mutta kaikista tapahtumista oman myymälän avajaiset ovat erityisesti jääneet jyskiläisten mieliin.

Uuden myymälän suosio yllätti. Avajaispäivänä paikalla oli ennätysmäärä ihmisiä, sillä hyvät avajaistarjoukset koko valikoimasta vetivät paikalle väkeä ruuhkaksi asti. Vaikka avajaisiin oli varattu henkilöstöä, alimiehitykseltä ei aluksi vältytty. Käytössä oli koko ajan kolme kassaa ja näillä osaavin myyntihenkilöstö. Apuun saatiin nopeasti myös johtoryhmän jäseniä, sillä JYSK tunnetaan hyvästä palvelusta.

– Voin sanoa, että avajaiset olivat aivan mielettömät ja muistelemme niitä lämmöllä. Kukaan meistä ei osannut odottaa niin isoa asiakasmäärää. ’Ihanaa, että olette tulleet Malmille’, asiakkaamme sanoivat.

Kauppakeskukselta on saatu apuja aina tarvittaessa

JYSKin edustajat ovat saaneet tarvitsemaansa apuja kauppakeskukselta, ja viestintä on ollut helppoa kaikissa vaiheissa. Esimerkiksi kiinteistöhuolto saapui paikalle nopeasti pienen vesivuodon vuoksi.

– Olemme tosi tyytyväisiä Malmin Novaan. Kaikki on toiminut oikein hyvin ja asiakkaat löytäneet meille, summaa Peppi Puumalainen.