- Kiinteistökehitys
Käytännöllistä apua yhden kontaktin kautta – kiinteistöpäällikkö
asiakas
kiinteistökehitys
kiinteistöpäällikkö
Vuokralaisyrityksemme voivat hyödyntää kiinteistöalan asiantuntijoita toimitiloihinsa liittyvissä päivittäisissä ja pitkän ajan tarpeissaan. Yhteydenotto kiinteistöpäällikköön on joustava tapa saada apua teknisten asioiden lisäksi useaan muuhunkin kysymykseen. Avaamme kiinteistöpäällikön palveluja Olli-Pekka Karin Newseciltä esittelemänä. Newsec vastaa muun muassa eQ:n kiinteistöjen manageerauksesta
Voin vilpittömästi sanoa, että kaikki työpäiväni ovat mukavalla tavalla erilaisia. Asiakkainani ovat mm. vuokralaisyritysten edustajat, kuten toimitus- ja kiinteistöjohtajat sekä HR:n vastuuhenkilöt. Jokainen kiinteistön käyttäjä ja siellä vieraileva on VIP-asiakkaani. Varmistan työlläni, että heillä on käytössään haluamansa viihtyisät, toimivat ja turvalliset tilat, olipa kyseessä jatkuvan hoivan palvelutalo tai liikekiinteistö.
Minuun ollaan tavanomaisesti yhteydessä, kun on aika esimerkiksi varmentaa tilojen tekninen toimivuus, tarkistaa sopimukselliset ja taloudelliset puitteet, käydä läpi suunniteltuja tilamuutoksia, selvittää kiinteistön ympäristövastuullisuutta tai tiedustella talous- tai yhtiöhallintoon liittyviä seikkoja. Edistän asioita oman ja kollegoideni tarjoaman asiantuntemuksen lisäksi hyödyntämällä laajaa ja ammattitaitoista palveluverkostomme. Yksittäisinä esimerkkeinä nykyaikaisen talotekniikan ylläpidossa tarvitaan eri alan asiantuntijoita, jotta automatisoidut järjestelmät toimivat tarkoituksenmukaisesti. Tuloksena on käyttäjille miellyttävä sisäilmasto ja sitä kautta viihtyvyys tiloissa. Toimistotilan merkittävät muutokset edellyttävät myös laaja-alaista osaamista. Olemalla näissäkin asioissa yhteydessä minuun saa tarvittaessa samalla usean resurssin voimat. Näin asiat etenevät parhaalla mahdollisella tavalla.
Yhä enemmän vuokralaisyrityksiämme kiinnostaa kiinteistön toiminnan vastuullisuus, joka voi konkretisoitua esimerkiksi kiinteistön jätehuoltoratkaisuihin tai energiatehokkuuteen liittyvinä toimenpiteinä. Keskustelua voivat herättää sähköautojen latauspisteiden lisääminen ja pyöräilymahdollisuuksien parantaminen. Autamme vuokralaisiamme myös heidän vastuullisuusraportointinsa osalta tuottamalla tietoja tehdyistä toimenpiteistä. Näin he pystyvät raportoimaan vastuullisuustoimintansa organisaatiossaan eteenpäin.
“Kiinteistöpäällikön tehtävä on suunnitelmallista ja tavoitteellista kiinteistöomaisuudesta huolehtimista. Sen yhtenä tarkoituksena on, että vuokralaisyrityksemme voivat keskittyä omaan liiketoimintaansa toimitiloiltaan hallitussa ympäristössä.”
Oma taustani on rakentamisen alalla, ja siksi sydämen asianani on auttaa erityisesti siinä, että rakenteet ja järjestelmät toimivat suunnittelulla tavalla. Mutta tärkeintä mielestäni on auttaa asiakkaitani omalla asiantuntemuksellani ja verkostollani sen pohtimisessa, mitä heidän tiloissaan kannattaa ja on mahdollista tehdä sekä miten uudistukset parantavat tilojen käyttäjien arkea. Sopimusteknisesti huolehdin, että vuokralainen saa käyttöönsä tiloiltaan ja toiminnallisuuksiltaan sopimuksen mukaiset ratkaisut ja että kaikkia vuokralaisia kohdellaan tasavertaisesti hyvän palvelutavan mukaisesti. Viimeisimpänä, muttei vähäisempänä toimenpiteenä dokumentointi on osa palvelua, ja se kirjaa samalla kiinteistön historian talteen.
Kaikkineen vastaamme siitä, että vuokralaiskokemus on hyvällä tasolla. Seuraamme asiakastyytyväisyyttä säännöllisillä kyselyillä ja reagoimme muutostarpeisiin joustavasti. Nopeimmin asiat etenevät ottamalla yhteyttä. Kiinteistön paras tuntemus on meillä, siksi puoleemme kannattaa kääntyä. Yhteinen tavoitteemme ovat terveelliset ja turvalliset tilat kaikille käyttäjille. Tähän pääsemme avoimella yhteistyöllä.
Olli-Pekka Kari
Property Manager
Newsec