• Kiinteistökehitys
7.8.2023

Uusi asiakastyytyväisyyskysely paljastaa eQ Toimitilojen tämänhetkiset vahvuudet ja kehityskohteet

  • asiakaskysely

Tavoitteenamme ovat tyytyväiset asiakkaat. Siksi kysymme heidän tarpeistaan ja kehitystoiveistaan vuosittain. Kevään 2023 asiakastyytyväisyyskysely tehtiin jo viidettä kertaa peräkkäin.

Newsec toteutti touko–kesäkuussa 2023 eQ Toimitilojen vuosittaisen asiakastyytyväisyyskyselyn. Vastausprosentti oli tänä vuonna noin 8,1 %, mikä on prosenttiyksikön verran korkeampi kuin edellisvuonna. Yhteensä vastaajia oli 70 kappaletta 37 eri kiinteistöstä. 

Vastaajat saivat antaa arvosanan 1–5 erilaisiin kiinteistöön ja kiinteistössä toimimiseen liittyviin kysymyksiin. Vastausten keskiarvoja verrataan Newsec Benchmark -lukuun.

Yhteiskuntakiinteistöt saivat kiitosta

Yhteiskuntakiinteistöt saivat positiivista palautetta useista osa-alueista. Tyytyväisiä oltiin aulapalvelun, kiinteistöpäällikön, huollon ja vartioinnin ystävällisyyteen ja ammattitaitoon sekä kiinteistön hyviin kierrätysmahdollisuuksiin. Kiitosta tuli myös omistajalle sekä omistajan yhteyshenkilölle.

Muutamia kehityskohteita yhteiskuntakiinteistöistäkin listattiin. Niitä olivat paremmat lämpöolot sekä nopeampi reagoiminen huoltopyyntöihin. Myös piha-alueiden opastukseen ja sisäänkäynnin löydettävyyteen toivottiin panostusta.

Kysely tarkentaa kehitystarpeet

Liikekohteiden asiakastyytyväisyyttä lisäävätviihtyisäpiha-alue, aulan opastus ja sisätilojen siisteys. Yhteydenpito omistajan ja asiakkaan välillä sai myös kiitosta. Parannettavaa sitä vastoin on sisäilmassa, piha-alueessa ja pysäköinnissä.  

Liikekohteista Business Parkeissa asiakastyytyväisyys on korkeimmalla tasolla. Kehityskohteiksi listattiin akustiikka, lämpöolot ja piha-alueiden opastus.  

Kauppakeskuksissa positiivista palautetta sai erityisesti markkinointi. Toivomisen varaa on saapumisen opastuksissa, siisteydessä ja lämpötilassa sekä turvallisuudessa ja vartioinnissa.

Tavoitteena tyytyväisempi tulevaisuus

Tuloksista on havaittavissa lähityöhön palaaminen, sillä palautteissa korostuivat olosuhteisiin, pysäköintiin ja huoltopyyntöihin liittyvät ongelmat. Näihin kiinnitämme jatkossa erityistä huomiota, koska lähityönteko tulee näillä näkymin edelleen jatkumaan.

Suhtaudumme asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksiin vakavasti ja otamme kyselyn tulokset huomioon toiminnassamme. Haluamme kehittää kohteitamme entistä paremmin käyttäjiään palveleviksi ja parantaa toimintaamme niillä osa-alueilla, jotka olivat laskeneet tai ovat Newsec Benchmark -lukua matalammalla tasolla.

Kiitämme kaikkia kyselyyn vastanneita asiakkaitamme arvokkaasta uudesta tiedosta!